Denik stavby robota pro zapas minisumo

pátek, května 19, 2006

Koncepce

Kdyz jsem se rozhodoval, na jakem zaklade robota postavim, vyhral jednoznacne koncept s mikrokontrolerem. Existuji sice i "zadratovane" varianty, ale to mi prislo malo flexibilni a pro me i neodladitelne v pripade problemu.
Cely projekt jsem zacal tak, ze jsem asi pul dne prohlizel internet. Perfektni zdroj jsou stranky firmy Parallax jenze vypada to, ze jejich produkty se tu nedaji tak jednoduse koupit. Kazdopadne ale maji spoustu dokumentace volne ke stazeni. Docela zajimavy popis sumorobota je i na Solarbotics jmenuje se Sumovore, opet se to tu ale neda koupit a postovne z USA je drasticke, takze bohuzel.
Hledal jsem na netu dodavatele v cechach a jedine, co mi prislo jako rozumne je board od www.hobbyrobot.cz . Podle nabidky ma tahle firmy i celou radu dalsich pouzitelnych komponent.
Nejdriv jsem si stahnul ze stranek PICAXE manualy ke kontroleru a byt bych dal prednost necemu, co by melo vetsi pocet vstupu, pro prvniho robota to holt bude muset stacit.

Pro prvniho robota jsem se rozhodl pro nasledujici koncepci:
Deska SD20AX (picaxe 18x + sd20)
dva senzory cerne a bile postavene na QDR1114
motory ze serv Hitec 322HD
sonar SRF05 pro vyhledavani soupere

Vyrazil jsem tedy vcera nakoupit soucastky, protoze se ukazalo ze sidlo hobbyrobota je jen kousek od me kancelare. Bohuzel SD20AX je vyprodany, takze mam sonar, QDR1114, kolecka a desky z plexi na sasi, ale na hlavni desku si budu muset 14 dnu pockat, hmmm :(
Bizuterii (odpory, ledky, drzak baterii atd.) jsem koupil u Rasla na Francouzske a uz mi zbyvaly jen serva. Ty jsem koupil u Vanoucha v Korunovacni. Mozna neni nejlevnejsi, ale kupoval jsem tam vzdycky vsechno na letadla a pan Vanouch vzdycky rad poradi. Takze uz mi chybeji jen distancni podlozky, sroubky, konektory atd, ale to nakoupim, az bude hlavni deska.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home