Denik stavby robota pro zapas minisumo

pátek, května 19, 2006

Uprava serv

Prvni vec, kterou jsem udelal byla uprava serv, aby fungovala jako motory. Na netu je cela rada navodu, velmi pouzitelny je tenhle . Prvni problem vzniknul pri odpajeni motorku. Na kontaktech bylo tolik cinu, ze bylo treba pouzit odsavacku, kterou nemam, nastesti ji mel kolega, ktery bydli nedaleko. Az po tom, co jsem vsechno dodelal jsem nasel na netu radu, ze pokud clovek nema odsavacku, staci cin nahrat a klepnou servem o stul, ale jestli to funguje nevim. Odpajet potenciometry bylo v pohode, stejne jako pripajeni odporu. Pro kontrolu jsem je po pripajeni premeril, ukazovaly shodne 1k83. Odriznuti zarazky z prevodu slo diky Dremliku uplne skvele. Abych servo otestoval, pripojil jsem ho na prijimac u jednoho letadla a zkusil vysilackou. Hmm, vrcelo ale netocilo se. Druhe servo take nedelalo nic, ale tam jsem si uvedomil, ze jsem zapomel pripajet zpet motor. Po pripajeni fungovalo krasne a na vychylky na vysilace reagovalo otacenim na obe strany s proporcionalnim narustem rychlosti, vyborne. U prvniho serva se pri kontrole spoju ukazalo, ze jsem udelal maly mustek na jednu SMD soucatsku, nastesti po odpajeni fungovalo perfektne i tohle servo. Pozor na sroubky pri smontovani, jsou z mekkeho kovu a daji se jim dost lehce strhnout drazky (coz se mi nestalo, alespon neco :)
Takze prvni cast stavby mam za sebou.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home